tirsdag 31. mai 2011

Smerter i tenner -den værste smerte?!-

Fredag satt jeg intetanende ved kjøkkenbordet med Sara, maten ble servert og på fatet lå en saftig hamburger,dressing,løk og ikke minst pomfri. Jeg spiste og nøt maten menst Sara som den energibunten hun er, løp litt fram og tilbake helt til hun fikk klar beskjed om at hun skulle sitte ved bordet til hun var ferdig. Jeg fikk så ekstreme smerter i ene delen av kjeven, og jeg skjønte fort at den hersens løkbiten hadde kommet ned i tannkjøttet og det var en ekstrem smerte. 

Fikk min bror til å se etter energibunten selv så jeg fikk kommet meg på butikken og kjøpt en pakke smertestillende, hele lørdags natt lå jeg våken smertene hadde ikke tenkt og dø ut så lett nei. Jeg har tatt noe antibiotika da mistanken om betennelse i tannkjøttet er sterk, antibiotika kuren er snart over. Søndagen var paracet pakken tom, og jeg trodde jeg skulle få enda en søvnløs natt. Men siden jeg hadde vært oppe hele natten dagen før var jeg så utslitt at jeg faktisk duppa av sittende tidlig på kvelden og ett par timer senere sovnet jeg på sofaen.. Jeg fikk meg en god natts søvn, og det var deilig skal jeg si dere :D
Jeg må til tannlegen det vet jeg, men å fikse det som gjør at jeg har vondt koster flere tusen kroner og jeg som alenemamma og allerede har alt for lite penger har aldri i livet råd til dette jeg må nemelig ha inn en ny tann der da den som egentlig skal være der er såpass knekt at den ikke kan fikses..

Nå tikker klokken sakte mot 15.00 og jeg skal igjen ut og ta bena fatt,  nå skal Sara hjem fra barnehagen og jeg kan love dere hun er like mye en energi bunt som hun altid er. Kunne ønske hun kunne dele på noe av den energien, og i dag er det sikkert likt ekstra. Hun skal nemelig få besøk og de skal spille bowling på kinecten, hun er bare 4 år men er så voksen av seg. Savner den lille babyen min, men men det er sånn livet er og jeg er takknemellig for at jeg får være mammaen til den lille energi bunten hun nå en gang er :)

 Sara presisterte og komme med ett lite gullkorn i dag som fikk både meg og dama som stod ved siden av til å bruke smilebåndene. Hun gjikk i joggeskoene sine og trakket ned i en dam, jeg forklarte henne sikkert 10 ganger at hun måtte slutte med dette ellers ble hun våt på bena før hun kom i barnehagen, men hun spaserte like fort ut igjen. No slutter du før mamma blir sint sa jeg klart og tydelig til henne, hun stoppet da og så på meg og spurte: Skal du telle til 10 da mamma?! hehehe

Det skal sies at dette er ikke noe jeg har sakt her hjemme, så min eneste tanke er at dette er noe barnehagen har lært barna, at om de blir sint så må de telle til 10. ikke noe dum ide :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar