søndag 8. mai 2011

Er blogg en dagbok?!!

Enda ett nytt innleg fra meg, jeg er helt tom for ideer til emner jeg kan skrive om hadde blitt super takknemmelig visst noen av dere vet om noen temaer? (ikke om dagens outfit, sminke osv)
Husk konkuransen om å vinne ett Close-up filter HER

Jeg begynner dette innleget med ett enkelt spørsmål som jeg svarer ut fra..

Q: Ser du på bloggen som en dagbok?

Dette er egentlig to svar på fra min side, jeg skriver ned ting på bloggen som jeg hadde skrevet i en dagbok også men det er også ting jeg utelater da jeg jo aldri vet hvem som egentlig følger med på hva jeg skriver. Ikke alle har godt av å lese det som ikke egner seg på skrift, er ikke så mye av det men er tider jeg går igjennom som er tøffere enn andre tider. Og det er nok i disse tøffeste periodene, jeg kan komme til å skrive mye jeg egentlig ikke mener. Jeg vil da unnlate at enkelte bruker det mot meg senere i livet, for ja det finnes faktisk disse menneskene over alt i dagens samfunn.. Alikavel prøver jeg å være så ærlig som overhode mulig, men da skal sies at jeg aldri lyger eller skriver ting som egentlig ikke er sant..

Så jeg kan nok ikke komme til ett enkelt svar her nei?! men er det egentlig det? jeg tror hvertfall ikke det er det, tror nok at de som blogger i dag vet veldig godt at det er mange som leser med deres blogg og det hadde jo vært det samme som og ta med seg dagboka ut og la alle lese i den..

Vil gjerne høre deres kommentar til dette?



3 kommentarer:

  1. Den er vel kanskje litt både og? For du skriver jo ned dine tanker, men kanskje ikke dine innerste (ikke rettet mot deg som person), tar jo bilder, merker og legger ut. Men det som er forskjell på en dagbok og en blogg i mine øyne er at i en dagbok skriver du ting som kun er rettet mot deg selv, mens i en blogg tenker man litt mer etter om hva som egner seg for andre og lese, i en dagbok skriver man jo ordrett akkurat som man skulle sagt det selv åpenlyst. Mens i en blogg så skriver du jo mer på en litt voksen måte (hvertfall noen av oss) og vet hvor streken ligger hen.
    Men at noen bruker bloggen som en dagbok er virkelig ikke og forakte.
    Jeg for min del bruker den vel ikke helt som en dagbok, jeg bruker bloggen som dokumentasjon av oppveksten til sønnen min som faktisk går på trykk slik at jeg har noe og se tilbake på (noe man ikke gjør med en dagbok akkurat) uten at jeg legger ut alt av privatliv. Greit nok at det står hvor i landet jeg bor, men hva så om jeg bor i akkurat den kommunen, det er tross alt mange adresser og jeg har hverken gått ut med fullt navn på hverken meg, sønnen min, familiemedlemmer, kjæresten og andre. I tillegg bruker jeg jo bloggen hvis jeg trenger noen tips f.eks eller rett og slett bare har en skikkelig skrivelyst :)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  3. Maja: Tusen takk for ett langt og velformulerende svar.. Og jeg er helt enig med deg :)

    SvarSlett